Määratlemata

Sünnipäeva menüü

4. dets. 2016
Teate, kui palju olen ma oma elus (tähendab viimase paari aasta jooksul) öelnud, et nüüd hakkan tervislikumalt toituma, rohkem liikuma? Neid kordi ei anna isegi kahel käel kokku lugeda, sest neid on olnud toooohuuutuult palju. Ja iga kord on sellised lubadused lõppenud teleri ees, krõpsu pakk käes ja koka pudel käes, sest “ah mis see ikka teeb, kui vahel patustada” ja nii üsna tihti. Sellel korral ma tõesti tunnen, et kõik on teisiti. Ma olen kauem vastu pidanud, käsi ei kipu haarama selle järgi, mida isud peale suruvad. Jah, vahel tahaks ma supelda krõpsumeres ning jah, vahel ma seisan poeriiuli ees, jõllitan koka pudelit, samal ajal kui inimesed mind nagu sõltlast piidlevad, kuid ma suudan öelda ei. 

Kui ma olen võtnud enda eesmärgiks olla tervislikum, siis just praegu on selleks kõige parem aeg. Miks? Kas mitte jõulukuu ei ole parim viis selle tõestamiseks? Muidugi on! Alustan sellest, et tulemas on sünnipäev. Juba järgmine pühapäev. Pidu pean aga laupäeval ja siis on ka linna peale pidutsemine minek. 
Mis on eelmised aastad olnud sünnipäevalaual? Kuigi ma midagi erilist korraldanud ei ole, siis vanemad on alati külla tulnud ja see tähendab piduroa valmistamist. Pakkunud olen ma traditsioonilist kartulisalatit, õlis uppuvat liha (jep!), snäkkideks krõpsu, limonaadi, šefiiris uppuvat torti, kommid, küpsised. Õh, ma vist hakkan kohe oksele.. päris ausalt. Te kindlasti mõtlete, et kuidas üks täiskasvanud inimene midagi sellist üldse pakkuda julgeb. Noh jah, ärme peatu sellel pikemalt. Tähtsam on see, et ma olen täna natukeme teadlikum toitude suhtes, mis on päris söödavad ja kehakaalule liiga ka ei tee. Kordan, et mingi toitumisalane ekspert ma ei ole, aga kindlasti rohkem arenenud kui aasta tagasi. Või vähemalt mulle meeldib mõelda, et ma toitun rohkem õigemas suunas. 

Esimese asjana mõtlesin, et no täiesti hulluks ma ju ka ei pea minema ja aastas korra võin lubada miskit, mis ei olegi otsast lõpuni täiesti tervislik ehk traditsiooniline kartulisalat. Minu arust ilma selleta pole sünnipäev üldse see. Mäletan, kuidas lapsepõlves olin mina see, kes igaks sünnipäevaks või tähtpäevaks aitas emal kõiki salati koostisosasi hakkida ja ette valmistada. Salati juures ongi kõige huvitavam selle valmistamine, minu arust. 
Selle kõrvale tahaks teha liha. Ma pole veel päris kindel, millises vormis ja mis liha täpsemalt. Kindlasti tuleb lauale toorsalat, mis sisaldab ainult värsket kraami. 

Snäkkideks ja niisama noksimiseks valisin kurgiampsud. Ma olen “Süües saledaks” grupi liige ja sealsed inimesed andsid nii mõnegi hea nipi, mida külalistele pakkuda. Varastan paar pilti, mis mulle välja pakuti. Loodan, et keegi ei pahanda. Pakun veel täidetud mune, riisivahvleid kodujuustu (või toorjuustu kattega), peale tilli ja rohelist sibulat. 
Selveri köögist on plaan tellida täistera lavašši suupisteid lihaga, rukkileivad kiluga, juur- ja köögiviljavaagen, singirullid maitserohelisega

Lahtised otsad on hetkel koogi suhtes. Mingit šefiiris uppuvat torti ma ei taha. Kui üldse torti. Mõtlesin teha mingit toorjuustukooki. Soovitati ka võileivatorti, aga tahaks midagi magusamat ka lauale. Kindlasti pakun külalistele erinevaid puuvilju ja snäkkide osas on asi veel lahtine. 
Alkoholi minu peolaualt väga ei leiagi. Peamiselt pakun vett sidruniviiludega või mingit naturaalset mahla. Klaaside kokkulöömise mõttes võtan ehk veini. Ma veel mõtlen ja kaalun. Lastele lastešampust, sest aastat korra võib lubada ja sünnipäeva ei pea ma üksi, koos vanema pojaga ikka. 
Ma olen nii elevil ja ootan laupäeva! Loodan, et kõik läheb plaanipäraselt. Nüüd vaja ainult laud sebida, kuhu külalised ja toit ära mahutada, sest seda mul ju pole. Tähendab laud on, aga oleks suuremat vaja. 

Only registered users can comment.

  1. Miks Selveri köögist tellid? Mõttetult kallis ju 🙁
    Nt see juurvilja valik, selle raha, eest saaksid ise ostes palju rohkem kraami.

  2. Singirullid tee ka ise,see pole ju mingi raketiteadus,saad ka eelmisel päeval valmis teha ja kasutada nt kanasinki,et lahjem oleks,odavam ka 🙂

  3. See kurgiamps tundub huvitav! Millest see koosneb, et mis seal peal on? Ja singirullid tee võimalusel ise! Kanasink on hea móte.

  4. Ma peangi uurima, millest seda kreemi sinna peale teha, ma pole päris kindel. Ilmselt teen peaaegu kõik ssjad ise- tõesti saab rohkem. V.a lavašširullid. 🙂

  5. Nii tore on lugeda, et üritad muuta elustiili tervislikumaks! 🙂 Aga tead, tegelikult ei pea praktiliselt midagi täiesti välja jätma, tänapäeval on imelisi alternatiive. Näiteks hapukoore asemel saab kasutada maitsestamata jogurteid, mida on väga laias valikus, erineva paksuse ja rasvaprotsendiga, 3%majonees jne, millega saab megatervisliku kartulisalati valmistada. Samuti neist samadest maitsestamata jogurtitest/kreeka jogurtitest saab valmistada maitsvaid dipikastmeid. Ka klassikalised singirullid, täidetud munad jne saab muuta tervislikumaks, kasutades pisut teisi tooraineid. Krõpsude asemel katsu ise ahjus teha krõbedaid kartuleid nt bataadist või ka tavalisest kartulist, kui coca isu on, võta zero 😉 Aga pisut uurimist ja tõesti on väga kerge maitsvalt ja tervislikult toituda 🙂 Edu!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga