Määratlemata

Erik Orgu tiiva all- 1.päev

12. sept. 2015
Kindlasti enamus juba teavad, et Erik Orgu otsis või otsib (kindel pole, kas ikka veel) algselt 3 blogijat, kes oma tiiva alla võtta ning vastavalt soovidele aidata neil kas kaalust alla võtta või juurde võtta. Lõpp kokkuvõttes on neid blogijaid palju, keda Erik aitab. Ma soovin kõigile, kellega samat teekonda alustame, tugevat närvi ja vastupidavust!

Teiste blogijate teekondadega saate tutvuda ja kursis olla siin (LINK). 

Ma küll kirjutasin sinna postituse alla pika teksti, miks ta peaks mind valima, aga paar päeva hiljem võtsin end kokku ja kirjutasin ise talle oma soovist ning eesmärkidest. Otse loomulikult oli ta nõus minuga koostööd tegema, mind aitama ja oma tiiva alla võtma. See tegi päeva kohe palju ilusamaks ning silme ette tekkisid juba suured unistused. 

Mul on kolm suuremat eesmärki: saada ideaalkaalu ning heasse vormi, olla eeskujuks oma lastele (liikumise ja tervisliku toitumisega) ning õpetada neil tervislikku eluviisi. 

Esimese sammuna tegin ma endale www.erikorgu.ee lehele kasutaja ja hakkasin seal ringi uudistama. 

Kõige pealt viskasin pilgu peale menüüle. Esimese asjana hakkas silma see, kui mitmekesine menüü seal on. Igaks toidukorraks on palju erinevaid retsepte ja saad valida endale meelepärase. 

Teiseks meeldis mulle väga see, et treeningkavad on jaotunud kolmeks: algajatale, harrastajatele ning edasijõudnutele. Ma kahte viimast ei hakanudki vaatama ja läksin kohe algatajate kava juurde, sest ma tean, et minu vastupidavus ei ole hetkel küllalt suur ja füüsilisest vormist minu puhul ei hakka üldse rääkimagi. 

Algajate kava jaguneb omakorda veel kolmeks: esimene tase, teine tase ja kolmas tase. Kui ma õieti aru sain, siis need tasemed aitavad vastupidavust ning füüsilist võimekust tõsta. 

Kõikide kavade lisaomadus on veel see, et neil on juures kodune kava ning jõusaali oma. Minu jaoks on see suur pluss, sest ma küll armastan teha trenni kodus, aga kindlasti tahaksin ma vastupidavuse suurenedes külastada jõusaali. 

Aastal 2014 vahemikus augustist kuni detsembrini kaotasin ma enda kehakaalust 15kg. Kuidas? Loe siit (LINK).
Minu kehakaal püsis kuni 2015 suveni. Teadagi on suvi selline toredam aeg, mil tahaks tuttavatega grillida ja magusaid kokteile juua. Nii oli ka minu puhul ning lisakilokesed olid kiired tulema. Ma ei tahaks hetkel siia oma kaalunumbrit ning mõõte üles riputada, aga kunagi tulevikus kindlasti teen seda, kui juba esimesi tulemusi on näha. Samamoodi on piltidega. 

Suvel kujunes mulle külge loll harjumus haarata poest kaasa igal korral magusat. Magus oli igapäevane lahutamatu kaaslane ning trennile ja tervislikule toidule minu peas mõtlemisruumi ei olnud. Kuni selle ajani, mil Erikule kirjutasin. 

Teine asi, mis minu jaoks natukene raskust valmistab, on regulaarne vee joomine. Kui ma eelmise aasta lõpus võtsin alla 15kg, jõin selle vältel igapäevaselt 2liitrit vett. See oli minu jaoks köki-möki, kuid nüüd ma lihtsalt unustan joogijanu. Ma võin olla kasvõi terve päev ilma joogita, mind see ei häiri kuidagi, sest ma olen harjunud jooma vähe. 

Erik küll soovitas mul esmaspäevast alustada toitumise ja trenniga, kuid ma tegin seda juba täna. 

Tõusin hommikul kella 9 paiku ning hakkasin köögis askeldama. Hommikusöögiks oli tatrasalat peekoniga. Toidu valmistamisega läks mul aega 40minutit. Arvestades sinna sisse koostisosade hakkimise, pildistamise, valmistamine ning serveerimine. Toidu kõrvale jõin Saaremaa gaseeritud vett. 

Kahjuks puudub hetkel minu köögist toidukaal ja portsjoni valmistasin endale tunde järgi, et ei oleks liiga palju ja samas ka liiga vähe. Seega, kui keegi teab, kust hea hinnaga toidukaalu saada või ehk keegi müüb ise, siis anna märku kindlasti. 

Serveerisin tatra-kurgi-redise-rohelise sibula segu ning selle kõrvale munapudru peekoni ja sibulaga. Juurde tomativiilud.

Istusime laua taga ning sõime kõik koos. Nagu traditsiooniline perekondlik söömine (mitte et me muidu eraldi sööks). Lastele maitses emme valmistatud toit väga, mehele maitses samuti. Kõik jäime rahule. 

Ma tükeldasin osad köögiviljad karbikestesse, Eriku soovitusel, sest tõesti on järgmisel toidutegemise korral natuke lihtsam. 

Kui ära sõime, otsustasime lastega välja minna. Kõige pealt käisime kesklinnas ning siis koju tagasi. Jalutasime vabas õhus ja lihtsalt olime. 

Umbes kell 12.30 hakkas minul juba selline tühja kõhu tunne peale tulema ning vahepalaks võtsin ühe apelsini. 

Kella 14 ajal sõime lõunaks sama, mida hommikuks, sest hommikul sai suurema kausi sisse kogu toit tehtud. Vahepeal sõin sifkasid, kuigi ma ei ole eriliselt kindel, kui tervislikud nad on. 

Veel üks halb komme on mulle aastatega külge kasvanud- teleri ees midagi näksida. Isegi kui kõht tühi ei ole, tunnen pidevalt, et tahaks telerit vaadates midagi süüa. Lõuna paiku istusingi diivanil ja näksisin pisut juustu. 

Tulles nüüd vahepeal tagasi blogisse, mõtlesin, et kirjutan natukene postitusse lisaks. Enesetunne on hea. Praeguseks ajaks (kell 16.52) olen ma joonud poolteist liitrit vett. Hea nipp, kuidas saada end regulaarselt vett jooma: pane mõni suurem pudel vett täis ja hoia see enda ligi. Tuletab meelde, et su organism vajab seda! 

Lõunasöögi ja õhtusöögi vahel ajasin ühe apelsini veel sisse ning kannatab olla küll. 

Kuna sellest näksimise harjumusest on väga raske jagu saada, lasin mehel tuua homseks hommikuks riisigalette. Avastasin enda jaoks ühe snäki, sest seda on tegelikult ka väga hea süüa lihtsalt vahepalaks.

Õhtuks tegin laimi-koriandri riisi kanaga. Poes koriandrit ei olnud, seega on see toidust välja jäetud. 


Lõppkokkuvõttes on enesetunne supperhea. Praeguseks kellaajaks (20.30) olen joonud üle 2liitri vett. Enne õhtusööki näksisin 3-4 riisigaletti. Üllatas mind imehea riisi maitse, mida ma hoidsin laimi-sidruni mahla sees. Päev oli supper ning ma loodan, et kõik päevad tulevad nii kerged. Esmaspäeval alustan ma treeningkavadega ning aeg-ajalt annan ülevaate oma tegemistest siin blogis. 

Only registered users can comment.

  1. Irw

    Ise ei oska vett juua paevas või. Liikuma peab ka ainult siis kui treener seda utleb ja sooma ka 😀
    Pildi pealt vaadates tekib kûsimus, mis probleeb sul selle kaaluga on. Nagu piitsavars ja raagib lastele, et vaja alla võtta 🙁
    Ei no edu…..

  2. Kui need toidud on nüüd täpselt Eriku kava järgi tehtud, siis minu teada on Orgu tiimiga koostööd tehes üheks soovituseks, et nende retsepte üks-ühele avalikult ei avaldata 😉 Piltidest ja nimetustest täiesti piisab (tean, kuna olen varasemalt nendega koostööd teinud). Küsi igaksjuhuks üle 🙂

  3. Ma ei tea, tee endale selgeks, milleks koostatakse üldse toitumis- ja treeningkavasid. Pildi pealt vaadates võib palju küsimusi tekkida, aga mina olen see, kes saab reaalselt end vaadata ja mõelda, mida ma tahaksin enda keha juures muuta. Kuule, ole normaalne, ega ma oma lastele ei räägi, kui voltis ja paks ma olen ja et ma pean ilmtingimata alla võtma. Kui sa tegelt mu postituse pointidest aru ei saanud, pole mõtet ju kommenteerimagi tulla 😀

  4. Ei olegi üks-ühele avaldanud, sest kogused ja osad asjad retseptidest väljas. 🙂 Üks-ühele ma neid ei teinud, miski pisikese muutuse tegin nendes ikka. 🙂

  5. Anonüümne, rohkem õelam ei taha olla? Äkki hakkab siis veelgi parem.

    Edu, Jane ja tubli, et ka pere sellesse kaasad 🙂

  6. Tere Jane!Kuna ise plaanin ammu juba minna Erik Orgu alla toitumiskava tellima,,aga küsimus selline,et kui ma ise see kell just kodus pole kuidas seda kava reguleerida.Kas seal kindlad kellajad millal umbes vaja süüa või mismoodi see päeva peale paikka saab?
    Tublit jätkamist,,neid toite oli päris huvitav lugeda ja jälgida,tuli kohe isu teha 😛 Kõikke kaunist ja virisejatel pole siia kommenteerima asja!

  7. Ma ka olen selle toitumis- ja treeningkava endale saanud ning su postitust lugedes mõtlesin, et ilmselt retsepte peaks siiski natukene rohkem “peidus hoidma” 😀 varsti kõike me 12 blogijat kirjutame täpsed retseptid internetti ja lugejad saavad kogu infopaki niisama 🙂

    Palju sa kaaludki hetkel?
    Ma ise olen normkaalus ja tahan vabaneda magusasõltuvusest (hea öelda, et ära söö!) 🙂

  8. Mul on hoopis selline küsimus, et kas E. Orgu andis Teile(blogijatele) ka just selleks perioodiks laetud pangakaardi, mille eest Te siis seda soovitatud ja tervislikku toidukraami osta saate, vabaks kasutamiseks? Kui mitte, siis on see ju mõttetu, sest nagu ma aru saan, on blogijate värbamine “reklaamitrikk”, mille abil tahetakse inimesi nende teenuseid ostma meelitada.

  9. Ei ole kindlad kellaajad. Ma ise reguleerin seda. Näiteks hommikul tavaliselt tõusen 8-9 ajal ja hakkan siis hommikusööki tegema. Lõuna on minu jaoks umbes kell 13-14 ajal ning õhtusöök 18-19 ajal. 🙂

    Ma ei oskagi öelda, kuidas neid reguleerida, kui sind kodus pole. Ma ise olen hetkel pisemaga kodune ja ei teki ilmselt sellist olukorda. Kui aga järgmisel kuul tööle lähen, siis ilmselt teeksin nii, et hommikul söön kodus, lõunaks teen kaasa just menüüst lõunaretsepti ja õhtul jällegi kodus 😉

    Aitäh 🙂

  10. Eks ma järgmisel korral hoian rohkem “peidus”. Ei arvanudki, et mingeid probleeme võib sellest tulla, kuid nüüd tean siis 🙂

    Ma ei taha oma kaalunumbrit hetkel avaldada, aga võin öelda, et alustasin toitumiskavaga eile ning täna hommikul olen 400g kergem, kui eile hommikul. 🙂

    Mul on magusasõltuvus samuti probleemiks, kuid ühe päeva pidasin vastu, loodan et pean ka järgmised 🙂

  11. Blogijate värbamine on reklaam / turundus. Muidugi võib seda ka trikiks nimetada, teist otsa pidi on reklaam hoopis kunst või käsitöö – sõltub vaatenurgast ja suhtumisest. Edu, Jane!

  12. Ise olen ka teel ideaalkaalu saavutamise poole. Nipp pudeli veega koguaeg kõrval, on juba mõnda aega ja täitsa mõjub. Tavaliselt kehtib reegel,söö mida tahad, peaasi on liikumine. 😉

  13. Minu kogemus on näidanud just, et liigu palju jaksad ning söö seda, mida ise tahad, aga kaal siiski ei lange. Toitumisel on suur osa kaalu alandamisel 🙂

  14. Keidy-Liisa, miks sa enam ei blogi? Su blogi oli üks mu lemmikuid. Lamp koht, kus küsida muidugi 😀 Jane, tubli oled ja edu sulle. 🙂

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga