Määratlemata

natuke veebipõhisest õppest

Tuli idee teile kirjutada natukene sellest, kuidas ma jätkan oma gümnaasiumiteed e-õppena. Kuidas ja milline see välja näeb? Kes sind seal aitab? Kuidas sa oma töid esitad? Milline on õppematerjal? Neid küsimusi on veel ja veel, mida ma olen saanud. Kaasaarvatud eelmisel õppeaastal, kui ma ei osanud oma aega planeerida ja andsin lihtsalt alla.

Sellel aastal alustasin ma uuesti ja uue hooga. Mul on endasse usku ning minu lähedastel on seda samuti. 

Tänases postituses räägin ma lähemalt, milline on e-õpe ja kuidas sellega hakkama saada. Alguseks võin öelda, et minu jaoks tundub ta hetkel üsna kerge. Võibolla on see lihtsalt alguse asi. 

Et veebipõhine õpe üldse toimiks, on olemas selleks veebilehekülg, kus on koodunud kogu õppetöö. Esmaslt tegin ma sinna kasutaja ning seejärel hakkasin registreerima erinevatele kursustele (muidugi ainult neile, mis 11. klassi õppekava ette näeb). Kursustele registreeritud, tuleb tutvuda kõigi nende esimese dokumendifailiga- ÕPIJUHIS. Seal seletatakse, millest miski kursus koosneb, millised on arvestatavad tööd, mida tuleb kursuse jooksul õppida, mida pead sa kursuse lõpus teadma ja kõik sellised vajalikud asjad. 

Paremal üleval ääres on kalender, mida peaks kindlasti jälgima. Punasega märgitud on kuupäevad, mis ajaks on vaja midagi hindelist ära teha.. või kui hindeline ei ole, peab ta olema siiski midagi tähtsa.
Toon siia näiteks kursuse kitsas matemaatika. Esimene tähtis fail on “õpijuhis”, nagu juba mainisin. Seejärel võib hakata uurima esimesi ülesandeid. Paremal üleval on “progress bar”. See on üleni rohelist värvi siis, kui sul on lähenevaks tähtajaks tehtud kõik vajalikud ülesanded ja arvestatavad tööd. On võimalus, et see bar on ka pooleldi roheline ja pooleldi punane, siis on ilmselt midagi tegemata. Või kui üleni punane, siis on kõik asjad tegemata. 😀

Esimese teemane näete “statistikat”. Sealt all pool on kohe 1. nädala ülesanne, mis tuleb vihikusse kirja panna. Ülesanne avaneb PDF failina. 
Lisaks on kursusel olemas õppematerjal, mida sa kasutada saad. Ma ei ole kindel, kas kõigi kursuste juures on õppematerjalid olemas, aga enamus kursustel see nii on.

Edasi vaadates tuleb 2. nädala ülesanne ning 1. kodutöö ülesanded, mille järgi peab tegema koduse KT nr 1. Mõned materjalid avanevad wordi programmiga, mõned PDF failina. 
Kuidas näeb välja kodune kontrolltöö? Matemaatika kodune kontrolltöö näeb välja selline, et sa lahendad etteantud ülesanded vihikusse, pildistad need üles ning laed moodle õpikeskkonda üles, klõpsates “Kodune KT nr.1” teema peale. Mina sain selle kontrolltööga suht lihtsalt hakkama- kui õppematerjalid korralikult läbi võtta ja natukene klassikaaslastelt abi paluda, saab alati hakkama.

Paar näidet minu 10 vihiku leheküljelisest kontrolltööst, mida kodus pusisin. 
Neljapäeviti on koolipäevad, kus ma siiani ei ole saanud käia. Noorem poiss ju kodune ning kõik lähedased, kes saaks tulla teda natukeseks hoidma nendel päevadel, nõuavad hiigelsummasid või lihtsalt ei viitsi vastu tulla mulle. Aga ega ma pahane ole, ma võin kodus ka õppida, siiani olen edukalt hakkama saanud. Oktoober 19 saan hakata koolis kohal käima, küllap saan siis klassikaaslastega samuti rohkem tuttavaks, kuigi endalegi üllatuseks on klassist mulle juba kolm tükki tuttavad inimesed. Kaks kunagistest aegadest ja ühega saime tuttavaks tänu füüsikale. 

Kui ma kohal ei käi, kuidas ma arvestuslike töid teen? Järelvastamisklassis. Näiteks täna oli kirjanduses esimese raamatu vastamine ja kunstiajaloos esimene KT. Maali analüüsi sain ma kodus tehtud ja sain selle hinde viie, aga need tööd, mida tuleb koha peal teha, teen järgi järelvastamisklassis. See on klass, mis on graafiku alusel lahti. Seda valvab valveõpetaja, sina lähed ja ütled oma nime ning klassi, mis tööd sa järgi soovid teha. Tema annab sulle töö, sa teed ära ja lahkud. Saad seda teha omale sobival ajal. Muidugi peab see sinu aeg sobima graafiku ajaga, millal klass lahti on.

Näiteks täna on mul nii igav, et ma tegin lausa järgmise kuu muusikaajaloo ülesanded ära. Kõik asjad on tehtud ja polegi muud peale hakata… Samas, ma tean, et alles läheb raskemaks. 

Õpetajad on toredad. 10. klassist on mul vaja järgi teha arvutiõpetus 2. kursus ja geograafia 2. kursus. Algselt oli ka arvutiõpetuse 1. kursus, aga ma tegin selle juba esimestel nädalatel ära ja sain hindeks 4. 

Ma olen siiani rahul.

5 thoughts on “natuke veebipõhisest õppest”

  1. Päris lahe. Saad aru ka (nt matemaatika uutest peatükkidest), kui vaid konspekti loed? Ma oleksin gümnaasiumist ilmselt välja kukkunud, kui poleks õpetaja selgitusi kuulanud ega saanud ise juurde küsida. Samas vb su materjalid ongi kodus õppimiseks mõeldud. Kuid loodan, et läheb edukalt!

  2. Õppematerjali juures kõik ära seletatud ja näidisülesanded samuti lahti seletatud, et võimatu mitte aru saada. Loomulikult kontakttunnis saan õpetajalt küsida, kui midagi on või järelvastamisaegadel 🙂 Aitäh!

  3. Kui on kooli poolelijäämisest pikk aeg möödas ja ei mäleta mis ained tehtud või tegemata, kas need pean ise välja uurrima või on see automaatselt kuskill süsteemis? Kas kogu info kuidas õppetöö käib saab ka 1.septembril koolist?

  4. Oleneb, mitmes klass pooleli jäi. Mina sain 10. klassi lõpetatud ja et 11. klassi minna, pidin 10. klassi tunnistuse viima. 10. klassi tunnistus saadeti mulle eelmisest koolist postiga koju, mul endal seda ei olnudki. 1. septembril õpetaja rääkis nii üldiselt, kuidas moodlesse registreeruda jne. Rohkem infot moodle kohta, kuidas seda kasutada ja kuidas miski toimib seal, räägiti sissejuhatavas tunnis koolipäeval. Septembri alguses toimus meil näiteks õpetajag nii öelda “arenguvestluse” moodi kokkusaamised. Läksin kooli kokkulepitud ajaks ning klassijuhatajaga vestlesime, mis mul 10. klassis tehtud on ja mis tegemata. 🙂 Loodan, et sain abiks olla.

Vasta Anonüümne-le Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga